lunes, 14 de febrero de 2011

San Valentín: Webquest para la clase de lengua

Enlace:

http://marcoele.com/descargas/7/dischia-sanvalentin.pdf

Before Listening: Helpful vocabulary

Vocabulary
public displays of affection
showing your feelings of liking or love for someone in public
forked out forced to spend (colloquial)
hidden in the mists of time too old for anyone to remember/confirm/clarify
martyred killed because of his beliefs
recorded known, documented
imprisoned put in jail
sought solace tried to find comfort
confinement imprisonment
equivalent here, a special occasion that has the same meaning and purpose
customary normal, usual
commiserate with show sympathy for
e-cards short for electronic cards, i.e. virtual cards that are sent via the internet
all the rage very popular
wary here, careful
malicious hackers people who access other people's computers with bad intentions (e.g. to look for their personal information, like credit card details, or to stop their computers working properly)
viruses here, computer programs which can make copies of themselves, preventing the computer from working properly
spyware computer programs that reveal the identity of a computer user
warranta document that gives police specific powers, e.g. the right to search or arrest somebody

Questions for the listening activity

In the UK, how much money is spent on flowers?
When was the first card sent? Who sent it?
What does the woman do in Japan?
What do men who receive nothing do in Korea on 14th April?
What is the problem with e-cards?
Who sent cards to criminals in Liverpool?

martes, 8 de febrero de 2011

Listening Activities

A continuación, tenéis un enlace para empezar a practicar el listening. Espero que os sirva para ir mejorando una de las destrezas más complicadas:

http://www.mansioningles.com/listening00.htm

jueves, 3 de febrero de 2011

1ºESO: English Vocabulary

http://www.languageguide.org/english/

http://www.manythings.org/lulu/

Actividades Refuerzo Lengua

Analiza estas oraciones:
1) Mi amigo está mareado.
2) Esa película es muy interesante.
3) El amigo de mi hermano pequeño es muy inteligente.
4) Nosotros vamos a comprar el almuerzo a la granja de al lado.
5) La lámpara nueva no funciona muy bien.
6) El nuevo compañero de clase parece simpático.
7) Preferiría un ordenador portátil.
8) Los vecinos de la casa de enfrente hacen mucho ruido por las noches.
9) Habla más bajo, no hagas tanto ruido.
10) Compraré yo el rollo de papel adhesivo.
11) La comida está fría.


Actividades para el análisis sintáctico de oraciones:

http://roble.pntic.mec.es/~msanto1/lengua/-predic2.htm

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Usuario/Configuraci%F3n%20local/Archivos%20temporales%20de%20Internet/Content.IE5/4P2ZABO9/AS%5B1%5D.ppt#256,1,Modelos de análisis morfológico y sintáctico de oraciones simples

Juegos

http://juegoseducativosonline.blogspot.com/search/label/LENGUA%201er%20Ciclo